Spännande

Rambling thoughts

Jag hade tänkt uppdatera det inlägg jag skrev tidigare om den nya församling som startar i Stockholm (Läs mer här) eftersom jag fick på mail lite mer information, men så var jag bortrest över helgen, dagarna går, så nu blir det ett nytt inlägg.

Mats Furemalm vigs till präst lördagen den 19 maj kl. 12, av Hans Excellens, The Most Rev. Anthony Mikovsky, PNCC:s ärkebiskop i S:t Peters metodistkyrka, Upplandsgatan 12 i Stockholm. Något lockar mig i detta. Jag ska gå dit.

Dagen efter, Söndag den 20 maj, håller Mats sin Missa Prima klockan 11:00 i Trefaldighetskyrkan på Majorsgatan 5 vid Östermalmstorg. Där kommer församlingen från och med i höst regelbundet fira Gudstjänst.

Så här fick jag det beskrivet för mig: ”NKK är något unikt i Svensk kristenhet – en fullt ut ortodox kyrka, med samma tro som t ex ryska kyrkan eller koptiska kyrkan, med stor förkärlek för den…

View original post 229 fler ord

Kommentera

