Nytt försök

Nu var det väldigt länge sedan. Jag har INTE ORKAT, inte haft kraft, inte haft lust. Jag fick för en tid sedan diagnosen Fibromyalgi.   Konstigt nog kändes det skönt att äntligen få veta (även om jag nog egentligen vetat länge).

Vad bra, tänkte jag. Nu kan jag ta tag i det som är dåligt och bli frisk. Inte undra på att    depressionen kom som ett brev på posten. Visst går det att göra mycket, visst går det att bli bättre och att få ett bra – men annorlunda – liv. Men det går inte över.

Jag blir fortfarande ledsen bara av att skriva detta…

Ja, så är det. Jag har i alla fall förmånen att ha en bra doktor och team runt omkring. Just nu är jag sjukskriven och ägnar mig åt att ta hand om mig. Jag har fullt upp. Jag försöker promenera varje dag, jag gör qi gong övningar och jag vattenjympar i varmvattenbassäng.

Men det är inte bara kroppen som behöver tas om hand, även själen. Det är konstigt hur lätt det är att halka in på fel spår.

När jag som mest har behövt att komma till kyrkan, gå i mässan, sjunga i kören, be och meditera – ja då gör jag inte det ?! Hittar på alla möjliga och omöjliga ursäkter. Det är såklart Någon som tar alla tillfällen i akt att försöka hålla oss ifrån Gud.

Nu försöker jag hitta kraft och stöd genom att läsa Bibeln, lyssna på olika Podcasts, jag har ett par Katolska favoriter som jag följer och läsa bra böcker.

Kommentera

