Disciplin?

Ett hemskt ord. Ger bara negativa vibbar. Bättre med vana. Kanske ännu bättre med god vana.

Att det ska vara så svårt! Jag har hört att det tar fem – åtta veckor att skapa en god vana, men bara två veckor att rasera den.

Jag var på retreat förra helgen. Sååå underbart. Tystnad, meditation andakt och bön.

Och tänk att hasa runt i dessa UNDERBARA tofflor!

Jag blir på gott humör varje gång jag tänker på dem.

Jag skulle behöva ett par här hemma – ungefär som Uppfinnar-Jockes tänkarmössa, ni vet.

På med tofflorna – gå iväg till mitt bibliotek, ta fram pallen, sitta ner och andas.

Bli stilla, låt tystnaden föra dig nära. Närvaron finns där, en kraft som vill bära…

Kommentera

